![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
RekrutacjaNabór do I Liceum Ogólnoksztacącego im. Mikołaja Kopernika, podobnie jak w innych radomskich szkołach przeprowadzany jest drogą elektroniczną. Szczegóły elektronicznego naboru przedstawione są na stronie internetowej: http://www.radom.edu.com.pl Zaloguj się do systemu: http://www.radom.edu.com.pl/Gimnazjum
Klasy, które będą tworzone w roku szkolnym 2009/2010klasa 1a przedmioty rozszerzone: język polski, historia języki obce: język francuski i język angielski przedmioty punktowane: język polski, historia, wiedza o społeczeństwie, obowiązkowy język obcy klasa 1 b przedmioty rozszerzone: historia, język angielski języki obce: język angielski i język niemiecki przedmioty punktowane: język polski, historia, wiedza o społeczeństwie, obowiązkowy język obcy klasa 1c przedmioty rozszerzone: matematyka, informatyka języki obce: język angielski i język niemiecki przedmioty punktowane: język polski, matematyka, informatyka, obowiązkowy język obcy klasa 1d przedmioty rozszerzone: biologia, chemia języki obce: język angielski i język niemiecki przedmioty punktowane:język polski, biologia, chemia, obowiązkowy język obcy Liczna uczniów poszczególnych klasach - 34 Pełnych informacji udziela sekretariat szkoły w godzinach od 10.00 - 15.00 ![]() Regulamin naboruREGULAMIN REKRUTACJI DO I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W RADOMIU 1. I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Radomiu prowadzi rekrutację zgodnie z Zarządzeniem nr 9 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dnia 6 lutego 2009 r. w sprawie przyjmowania uczniów i słuchaczy do publicznych szkół ponadgimnazjalnych, dotychczasowych szkół średnich dla dorosłych na podbudowie programowej szkoły zasadniczej oraz szkół policealnych na rok szkolny 2009/2010. (Dz.U. z 2004r. Nr 26, poz. 232) 2. O przyjęciu ucznia do I Liceum Ogólnokształcącego decyduje suma punktów uzyskanych przez kandydata za oceny z wybranych zajęć edukacyjnych i za inne osiągnięcia odnotowane na świadectwie ukończenia gimnazjum oraz liczba punktów za wyniki egzaminu gimnazjalnego. 3. Sposób przeliczania punktów wynika z Zarządzenia Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Język polski jest przedmiotem wyznaczonym obligatoryjnie. Szkoła dokonuje wyboru trzech zajęć edukacyjnych, z których oceny są przeliczane na punkty, zgodnie z rozszerzeniem przedmiotowym w danej klasie. a) Do poszczególnych klas przyjmowane są osoby z największą ilością punktów. 4. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu klasyfikacyjnym prawo pierwszeństwa w przyjęciu do szkoły mają : a) osoby z wyższą oceną z zachowania, b) sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo - wychowawczych oraz osoby z rodzin zastępczych, c) kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej, w tym specjalistycznej, z wyjątkiem osób niepełnosprawnych ruchowo z powodu nieprzystosowania bazy do poruszania się przez wyżej wymienione osoby, d) kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny program lub tok nauki. 5. Uczeń, ubiegający się o przyjęcie do I Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika powinien złożyć następujące dokumenty : a) podanie o przyjęcie do szkoły, zawierające jego dane osobowe potwierdzone przez gimnazjum, do którego uczęszczał, b) świadectwo ukończenia gimnazjum, c) trzy fotografie. Powyższe dokumenty należy złożyć w sekretariacie szkoły w terminach wyznaczonych przez Kuratora Oświaty. 6. Informacja o liczbie klas w I Liceum Ogólnokształcącym, ze szczegółowym podaniem rozszerzeń przedmiotowych, po zatwierdzeniu przez Radę Pedagogiczną, podawana będzie w ogólnie dostępnym miejscu 1 marca każdego roku szkolnego. 7. Kandydatowi przysługuje prawo złożenia odwołania od decyzji Komisji Rekrutacyjnej do dyrektora szkoły w ciągu 3 dni. ![]() Procedura naboruINFORMACJA DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM O PROCEDURZE NABORU DO I LO. IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 W województwie mazowieckim rekrutację kandydatów do oddziałów klasy pierwszej liceum ogólnokształcącego regulują następujące zasady: 1. W okresie poprzedzającym rekrutację kandydaci do oddziałów klasy pierwszej składają w szkołach ponadgimnazjalnych kwestionariusze - podania, stanowiące podstawę utworzenia bazy kandydatów, a w przypadku szkół prowadzących kształcenie zawodowe także zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie: 1) od 6 maja (środa) od godz. 10.00 do 19 maja (wtorek) do godz. 13.00 we wszystkich szkołach ponadgimnazjalnych; 2) od 15 czerwca (poniedziałek) do 18 czerwca (czwartek) do godz. 13.00 kandydaci mogą dokonywać zmiany wyboru szkół. 2. Rekrutację przeprowadza się: 1) od 19 czerwca (piątek) od godz. 10.00 do 22 czerwca (poniedziałek), do godz. 14.00 kandydaci składają do nie więcej niż trzech szkół kopie świadectwa ukończenia gimnazjum oraz kopie zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu z części humanistycznej i matematyczno-przyrodniczej przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył. Na każdej stronie kopii należy umieścić adnotację: "Stwierdzam zgodność z oryginałem", datę, pieczęć urzędową szkoły o średnicy 36 mm oraz pieczęć imienną dyrektora szkoły i podpis dyrektora lub upoważnionej przez niego osoby. Kandydaci składają dokumenty, o których mowa wyżej, w szkołach, w których mają złożone kwestionariusze - podania; 2) od 22 czerwca (poniedziałek) od godz. 14.00 do 25 czerwca (czwartek), godz. 14.00 szkolne komisje rekrutacyjno-kwalifikacyjne prowadzą postępowanie rekrutacyjne według przyjętych w szkole procedur; 3) do 25 czerwca (czwartek), do godz. 14.00 szkolne komisje rekrutacyjno-kwalifikacyjne ogłaszają listy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do oddziałów klasy pierwszej i listy kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia do oddziałów klasy pierwszej, uwzględniając zasadę umieszczania kandydatów na listach w kolejności, zgodnie z liczbą uzyskanych punktów oraz kryteriami zawartymi w statucie szkoły; 4) 25 czerwca (czwartek), od godz. 14.00 do 29 czerwca (poniedziałek), godz. 14.00 kandydaci umieszczeni na listach kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia składają oświadczenia potwierdzające wolę podjęcia nauki w danej szkole oraz oryginał świadectwa i oryginał zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum; 5) 29 czerwca (poniedziałek), godz. 16.00 szkolne komisje rekrutacyjno-kwalifikacyjne ogłaszają listy kandydatów przyjętych do szkoły, którzy potwierdzili wolę uczęszczania do wybranej szkoły, uwzględniając zasadę umieszczania nazwisk na liście w kolejności, zgodnie z liczbą uzyskanych punktów oraz kryteriami zawartymi w statucie szkoły, a także informacje o liczbie wolnych miejsc; 6) 30 czerwca (wtorek), do godz. 9.30 dyrektorzy szkół przesyłają odpowiednio do Oddziału Informacji i Sprawozdawczości w Wydziale Administracyjnym Kuratorium Oświaty w Warszawie lub do właściwej Delegatury informacje o liczbie przyjętych do oddziałów klasy pierwszej, którzy potwierdzili wolę podjęcia nauki w wybranej szkole oraz o wolnych miejscach w szkole, która nie dokonała naboru; 7) 30 czerwca (wtorek) i 1 lipca (środa) do godz. 12.00 kandydaci ubiegający się o przyjęcie do szkoły w rekrutacji uzupełniającej składają dokumenty do szkół, które nie dokonały pełnego naboru; 8) 1 lipca (czwartek), godz. 14.00 szkolne komisje rekrutacyjno-kwalifikacyjne ogłaszają wyniki rekrutacji uzupełniającej; 9) od 1 lipca (środa), od godz. 14.00 do 3 lipca (piątek), do godz. 14.00 kandydaci umieszczeni na listach kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia w wyniku rekrutacji uzupełniającej składają oświadczenia potwierdzające wolę podjęcia nauki w danej szkole oraz oryginał świadectwa i oryginał zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego; 10) 3 lipca (piątek), godz. 15.00 szkolne komisje rekrutacyjno-kwalifikacyjne ogłaszają listy przyjętych do klasy pierwszej na rok szkolny 2009/2010; 11) 3 lipca (piątek), godz. 15.30 dyrektorzy szkół przesyłają odpowiednio do Wydziału Analiz, Sprawozdawczości i Informacji Kuratorium Oświaty w Warszawie lub do właściwej Delegatury informacje o liczbie przyjętych do oddziałów klasy pierwszej oraz o wolnych miejscach w szkołach; 12) od 24 sierpnia (poniedziałek) do 28 sierpnia (piątek) szkolne komisje rekrutacyjno-kwalifikacyjne przeprowadzają dodatkową rekrutację do szkół, które nie dokonały naboru; 13) szkolne komisje rekrutacyjno-kwalifikacyjne po każdym etapie rekrutacji sporządzają i podpisują protokoły postępowania kwalifikacyjnego. 3. W rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego, technikum w województwie mazowieckim ustala się następujący sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz wyników egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, a także sposób punktowania innych osiągnięć kandydatów: 200 pkt. - maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania w postępowaniu rekrutacyjno-kwalifikacyjnym za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, a także za wyniki egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum oraz za inne osiągnięcia kandydatów, w tym: 1) 100 pkt. - liczba punków możliwych do uzyskania za egzamin przeprowadzany w ostatnim roku nauki w gimnazjum (liczba punktów uzyskanych przez kandydata jest równa liczbie punktów zawartych w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu); 2) 100 pkt. - liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny na świadectwie ukończenia gimnazjum z języka polskiego i trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych wskazanych w statucie szkoły oraz za inne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum: a) sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych: 18 pkt. - ocena: celujący 14 pkt. - ocena: bardzo dobry 10 pkt. - ocena: dobry 6 pkt. - ocena: dostateczny 2 pkt. - ocena: dopuszczający. b) sposób przeliczania na punkty osiągnięć ucznia wymienionych w świadectwie ukończenia gimnazjum: 14 pkt. - liczba punktów za tytuł finalisty w co najmniej jednym konkursie, którego program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu, organizowanym przez kuratora oświaty, co najmniej na szczeblu wojewódzkim lub za tytuł laureata, finalisty innych konkursów organizowanych przez kuratora oświaty, lub za udział w II etapie olimpiady przedmiotowej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych - zasady organizacji tych konkursów i olimpiad określone zostały w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad (Dz. U. Nr 13, poz.125); 2 pkt. - liczba punktów za świadectwo ukończenia gimnazjum z wyróżnieniem; 4 pkt. - liczba punktów za osiągnięcia sportowe lub artystyczne co najmniej na szczeblu wojewódzkim; 2 pkt. - liczba punktów za osiągnięcia sportowe lub artystyczne na szczeblu powiatowym. Maksymalna łączna liczba punktów za osiągnięcia sportowe i artystyczne na szczeblu powiatowym i co najmniej na szczeblu wojewódzkim wynosi 4; 2 pkt. - za inne osiągnięcia, odnotowane w świadectwie ukończenia gimnazjum do 6 pkt. za średnią arytmetyczną zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku uzyskaną z obowiązkowych zajęć edukacyjnych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, wymienionych w świadectwie ukończenia gimnazjum oraz religii lub etyki (w przypadku braku oceny z wymienionych wyżej obowiązkowych zajęć edukacyjnych, zajęć tych nie uwzględnia się przy obliczaniu średniej arytmetycznej). Przy obliczaniu średniej arytmetycznej przyjmuje się następujące wartości punktowe ocen: 6 pkt. - ocena: celujący 5 pkt. - ocena: bardzo dobry 4 pkt. - ocena: dobry 3 pkt. - ocena dostateczny 2 pkt. - ocena dopuszczający. Wykaz konkursów przedmiotowych Wykaz olimpiad przedmiotowych Lista dyscyplin sportu Zarządzenie Nr 9 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dnia 6 lutego 2009 r. Dodatkowe informacje można uzyskać w sekretariacie szkoły przy ul. Żeromskiego 10 w Radomiu lub telefonicznie pod numerem 048 36-276-55 w godzinach pracy. ![]() |